12/08/21

EKOWIEŚCI - zagadki przyrodnicze o zwierzętach

 Dzisiaj mamy dla Was zagadki z których dzieci dowiedzą się ciekawych rzeczy o zwierzętach 🐗🐶🐘

1. Mam dzieci w paski, ale nie jestem zebrą. Ryję w ziemi, ale nie jestem ryjówką. Mieszkam w lesie, a moim przysmakiem są żołędzie.

2. Mam futro i płaski ogon jak płetwa. Pływam jak ryba i mam zęby mocne siekiery. Buduję tamy, a mój dom nazywa się "żerenie".

3. Jestem podobny do psa, ale nim nie jestem. Choć mną straszą, unikam ludzi. Mam futro, zęby, a moja rodzina to watacha.

4. Zasypiam na zimę w kopcach liści. Latem śpią w dzień, a w nocy buszują. Gdy się bronię, zwijam się w kolczastą kulkę.

5. Jestem jednym z najmądrzejszych ptaków. Z białymi piórami jestem symbolem czegoś bardzo rzadkiego. 

Dobrej zabawy! 😀   



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzień Delfina

Drodzy czytelnicy! 14 kwietnia obchodzimy Dzień Delfina! Z tej okazji przedstawimy Wam kilka ciekawostek na temat tych sympatycznych morskic...